Aquest divendres 15 de maig, dins del marc de l’aliança estratègica amb la Barcelona Wine Week, ADISCAT hem reunit a professionals, empreses i experts de la distribució a HORECA a l’espai EsadeForum (Barcelona), en un esdeveniment protagonitzat per l’anàlisi dels reptes actuals i la definició les línies d’actuació que marcaran el futur del sector.

La jornada ha esdevingut un espai de reflexió estratègica, debat i intercanvi de coneixement, posant sobre la taula els grans reptes que afronta el sector en un context de transformació profunda. La Convenció ha reafirmat el paper d’ADISCAT com a agent clau en l’impuls d’un model més eficient, sostenible i competitiu.

La benvinguda institucional ha marcat l’inici de la Convenció. Jordi Bagó, vicepresident d’ADISCAT i conseller delegat del Grup SERHS, ha destacat la importància de generar espais de trobada que permetin al sector avançar de manera coordinada davant els canvis estructurals que està vivint la distribució. En aquest sentit, s’ha posat en valor la necessitat de reforçar la col·laboració entre empreses, institucions i altres agents implicats per donar resposta als nous escenaris. Seguidament, Benjamí García, secretari general d’ADISCAT, ha presentat la memòria anual de 2025.

A continuació, Jordi Turmo, director general d’ADISCAT, ha analitzat la transformació del model de distribució, marcada per una creixent complexitat operativa, l’augment dels costos i la necessitat d’adaptar-se a noves exigències del mercat. Durant la seva intervenció ha posat de manifest que el model actual es troba en un punt d’inflexió i que cal replantejar processos, optimitzar recursos i incorporar noves eines que permetin millorar l’eficiència i la rendibilitat.
Un moment clau de l’esdeveniment ha estat la ponència de Roberto Cabezas, International Speaker. En el seu speech “El lideratge que inspira” ha reflexionat sobre el lideratge, la perspectiva de l’esforç a les empreses, la fidelització del taent en comptes de retenir-lo i la importància de comptar amb professionals lliures de ego, que vulguin il·luminar als altres en comptes de brillar ells.

A continuació ha tingut lloc la taula de debat “La digitalització i les persones”. Integrada per Timothee Jauffret, Founder & CPO de Panggea; Jordi Camps, Chief Technology Officer d’UVE Solutions; Eduard Arán, CEO & Founder de Valerdat; Daniel Sancho, CCO d’Ekamat y moderada per Jordi Turmo, la taula ha destacat les claus de la digitalització de la distribució i la importància de les persones com a motor principal del sector.

Després del coffe break patrocinat per Cafés Candelas i General Fruit ha tingut lloc el moment més esperat de la convenció: la ponència de l’honorable Jaume Giró, conseller d’economia i Hisenda de la Generalitat (2021-2022) i president de la Comissió d’Empresa i Treball del Parlament de Catalunya (2024-2025). Durant la seva intervenció ha exposat els reptes i les incerteses davant el nou ordre mundial, ha destacat la importància de la distribució a HORECA per la cadena econòmica de valor i ha aportat una visió política sobre la situació del sector.

Seguidament l’Anna Masuet, directora adjunta d’ADISCAT, ha presentat la radiografia real del sector que sustenta l’hostaleria a Catalunya. Durant la seva intervenció ha manifestat que tot i que el nostre model és el més eficient i sostenible, està en risc i s’està tensant al límit. Ha aprofitat també per presentar la prova pilot de L’HORECA-Hub BCN, el projecte que ADISCAT està treballant conjuntament amb la UOC i que té com a objectiu crear zones DUM-H exclusives per a HORECA.

Seguint la mateixa línia, ha tingut lloc la taula de debat “Innovació en la DUM-H | Ciutats que sí funcionen”. Moderada per l’Anna Massuet, la taula ha estat constituïda per Cristian Castillo, Associate Professor de la UOC; Albert Molist, Supply Chain Manager de DDI; Agustín Serrano, Administrador en Distribuciones Serrano Ceña; Gonzalo Sanchís, Gerent d’Autolica i Jordi Layola, Cap de Vendes de Carhaus.

En el marc de FEDIS HORECA, en Gerard Isanta, CEO de B-Grup, vicepresident d’ADISCAT i de FEDIS HORECA, ha presentat els nous projectes de la federació. En el seu discurs ha defensat: “El sector HORECA té una gran oportunitat, però lideraran el futur del sector els que siguin capaços de transformar-se abans. Som líders, és hora d’activar una nova etapa”.

La convenció ha culminat amb el bloc “ADISCAT: protagonista dels premis FFEDIS HORECA”. En aquesta secció, en Jordi Turmo i l’Anna Massuet han fet un reconeixement a l’associació, ja que, els dos guanyadors, tant de l’edició 2025 com la de 20226, són empreses que formen part d’ADISCAT.
Un altre dels moments més esperats de la Convenció va ser el sorteig organitzat per Quadis Autolica i Fuso, en el que es sortejava un rellotge. La papereta guanyadora va ser la de Carlos Milián, director general de Coseral.

La clausura ha estat a càrrec d’en Jordi Pujol, president d’ADISCAT i d’Euroestrellas, qui ha agraït el compromís de tots els participants i ha destacat la importància d’avançar units.

El sector es troba en un moment de canvis. L’actual context no respon a una situació conjuntural, sinó a una transformació profunda que exigeix una visió estratègica i una acció decidida. I en aquest context, ADISCAT es posiciona com un factor clau per liderar la reflexió, impulsar iniciatives i acompanyar les empreses en la seva evolució. La Convenció d’ADISCAT 2026 ha estat, en aquest sentit, un punt de partida per continuar avançant plegats cap a un model de distribució més resilient i eficient.

Vols estar a l’última?

Rep la nostra revista trimestral en línia.