Aquest dijous 21 de maig hem participat en una jornada clau sobre el futur de la mobilitat a Catalunya, organitzada per l’AMTU (Associació de Municipis del Transport Urbà).
La trobada ha reunit representants polítics i tècnics de les administracions públiques, organitzacions empresarials i empreses del sector, amb l’objectiu d’analitzar la situació actual i debatre propostes per avançar cap a un model de mobilitat més eficient i sostenible.
Durant les diferents intervencions, s’han posat sobre la taula idees i línies d’actuació per donar resposta als reptes actuals, especialment en l’àmbit de la mobilitat urbana i la distribució de la darrera milla, de les quals destaquem:
Mar Molina, presidenta de l’AMTU: ha posat en relleu la necessitat d’impulsar mesures flexibles per avançar cap a una mobilitat realment sostenible.
Ramon García, director general de CITET: ha remarcat que fins al 70% de les mercaderies que es mouen dins les ciutats són d’alimentació i begudes, evidenciant la necessitat de trobar solucions adaptades per sectors com el de la distribució a HORECA.
Sergi Martínez Abarca, cap del Servei de Gestió del Transport a l’ATM: ha presentat la nova plataforma de l’ATM, una eina innovadora que permetrà identificar zones C/D, analitzar els fluxos de la darrera milla, caracteritzar els sectors i aportar recomanacions específiques per als ajuntaments.
Des d’ADISCAT considerem que espais com aquest són essencials per generar consens i impulsar canvis reals que permetin compatibilitzar logística, sostenibilitat i qualitat de vida a les ciutats.




















